روش های نصب مخزن پلی اتیلن اب

روش های نصب مخزن پلی اتیلن اب يا مخزن آب پلاستیکی : 

مخزن پلی اتیلن اب را می توان به 3 روش روي سطح زمین و زیرخاک و هوایی نصب نمود . در زیر به چگونگی این سه روش می پردازیم :

نصب مخزن پلی اتیلن اب به شکل زیر خاک :  نصب مخزن پلی اتیلن اب به شکل زیر خاک

1- با توجه به ابعاد منبع اب پلی اتیلن (طول -ارتفاع- عرض ) محلی را برای دفن مخزن آب پلاستیکی حفاری می کنیم . دقت کنید در صورت نرم بودن و نامناسب بودن خاک زیر منبع اب بایستی قبل از قرار دادن مخزن اب در محل خود زیر آن را در حداقل 15 سانتی متر با بتن و میلگرد پرکنیم تا زیر منبع آب پلی اتیلن محکم باشد و همچنین دقت کنیم که شیب مخزن اب در جای خود صفر باشد.

2- در صورت محکم بودن خاک زیر منبع اب نیازی به بتن ریزی نداریم ولی برای تراز کردن وصاف کردن کف محل نصب بایستی که کف را رگلاژ کنیم این کار را با کوبیدن خاک محل نصب و برداشتن برامدگی های انجام می دهیم.

3- پس از اینکه مخزن آب پلاستیکی را در محل خود گزاشتیم لوله های ورودی و خروجی آب و هم چنین لوله سر ریز اب وتخلیه اب از کف را به محل های مشخص شده در روی منبع آب متصل می نمایم .

4- بعد از انجام همه ی مراحل نصب مخزن بایستی روی مخرن آب و اطراف آن را با خاک نرم و بدون سنگ ریزه پر کنیم وروی آن را می پوشانیم تا اینکه مخزن اب در محل خود محکم قرار بگیرد.

5-سپس بهتر است که اطراف دریچه منبع اب را با استفاده از بلوک سیمانی یا آجر تا سطح زمین بچینیم و سپس یک دریچه چدنی روی آن نصب نمایم .

نکته ی مهم در نصب مخزن آب پلی اتیلننصب منبع آب پلی اتیلن روی سطح زمین

در صورتی که خاک زمین محل نصب منبع اب نامناسب ویا درزير آن محل آبهای زیر زمینی وجود دارد در این صورت بهتر است محل نصب را با سطحي دو برابر سطح  مخزن اب با بتن اماده کنیم تا مخزن اب در خاک فرو نرود .

نصب منبع آب پلی اتیلن روی سطح زمین 

جهت نصب مخزن آب پلی اتیلن روی سطح زمین ابتدا محل نصب مخزن اب را مشخص نماید ، دقت کنید در صورت نامناسب بودن محل نصب (شل بودن و ضعیف بودن خاک محل برای نصب مخزن آب پلی اتیلن) بایستی قبل از نصب مخزن آب پلی اتیلن ، محل مورد نظر را 15 سانتی متر بتن بریزید و سطح نصب را تراز نمایید .

مخازن را مي‌توان  روي سطح زمين و يا بالاتر قرار داد. در هر شكل مخزن بايد بر روي يك سطح  هموار و سفت قرار گيرد و تمام كف مخزن بر روي سطح صاف زمين قرار داشته باشد.

بهترين جا براي نصب مخزن سطح شن و ماسه‌اي و يا بتن صاف به ضخامت 10 سانتيمتر مي باشد.

قطرسطح آماده شده براي نصب منبع اب بايد در حدود 10 سانتيمتر بزرگتر از قطر منبع  باشد.

هرگز سطح  مخزن اب را  برروي سطوحي كه داراي خرده‌سنگ و اشياء تيز است قرار ندهید.
هرگز سطح  مخزن اب را  برروي سطوح شيب‌دار، داراي زاويه تيز و دايره‌اي شكل قرار ندهید.
براي نصب شير بر روي منبع  بايد در حدود 30 سانتي متر لوله انعطاف‌پذير نصب شود و براي لوله، ساپورت نصب شود تا از فشار بار بر مخزن و ترك خوردگي در محل نصب شير جلوگيري شود.

 بعد از نصب مخزن آب پلی اتیلن تمامی اتصالات را به محلهای مربوطه روی مخزن اب متصل کنید

نصب مخزن آب پلی اتیلن به صورت هوایی

1- محل مناسب برای نصب مخزن پلی اتیلن اب را مشخص کنید.
2- بر حسب ابعاد و اندازه مورد نیاز مخزن پلی اتیلن ، فنداسیونی مناسب آن طراحی و اجرا کنید .
3- بر حسب ابعاد و وزن مخزن آب پلاستیکی پایه مورد نیاز فلزی را با ارتفاع مورد نظر ساخته و روی فنداسیون نصب کنید.
5- لوله های اب ورودی و خروجی و تخلیه اب را در زیر منبع اب تعبیه شده اند را با استفاده از فلنج آن های را به لوله های مربوطه متصل کنید.
6- سریز اب منبع پلی اتیلن را که در قسمت بالای آن نصب شده است که بایستی توسط لوله رابط به محل سرریز وصل شود.
7- برای افزایش پایداری منبع پلاستیکی بایستی از محل های عبور سیم بکسل روی مخزن اب استفاده نموده و با استفاده از سیم بکسل مخزن پلاستیکی را به پایه فلزی محکم نمود تا در مقابل وزش باد مقاومت کند.تانكر آب پلاستيكی تانکر آب پلی اتیلن اصفهان تانکر پلاستیکی خريد مخزن پلی اتیلن اصفهان خريد منبع اب پلی اتیلن اصفهان فروش مخزن آب پلی اتیلن اصفهان فروش مخزن پلاستیکی اب اصفهان فروش منبع اب پلی اتیلن فروش منبع اب پلی اتیلن اصفهان

فضاهای مناسب جهت نصب مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن در انواع مخزن تک لایه شفاف , مخزن دولایه و مخزن سه لایه و چهار لایه تولید می شود که هر کدام از این تولیدات جهت نگهداری وذخیره مایعات در شرایط محیطی خاص می باشد.
مخازن یک لایه شفاف جهت نگهداری و ذخیره مایعات در فضای سر پوشیده می باشد
مخازن تک لایه رنگی جهت نگهداری و ذخیره مایعات در فضای سرپوشیده می باشد
مخازن دو لایه جهت نگهداری و ذخیره مایعات در فضای باز و دمای معتدل می باشد
مخازن سه لایه و چهار لایه جهت نگهداری و ذخیره مایعات در فضای باز سردسیری و گرمسیری می باشد

منبع ذخیره اب ,,,,

انواع تانکر اب پلی اتیلن …

ویژگی های منبع اب پلی اتیلن …

تانکر پلاستیکی اصفهان تانکر آب پلی اتیلن اصفهان تانكر آب پلاستيكی قيمت تانكر آب قيمت تانكر آب پلاستیکی قيمت تانكر ذخیره اب اصفهان قيمت منبع ذخیره اب اصفهان قيمت مخزن ذخیره اب اصفهان قيمت مخزن آب فایبرگلاس مخزن آب پلی اتیلن اصفهان نصب مخزن آب اصفهان نصب مخزن آب نصب منبع اب اصفهان نصب تانكر آب اصفهان قیمت مخزن آب پلی اتیلن

blank