اموزش تنظیم کلید مکانیکی پمپ اب

تنظیم کلید مکانیکی پمپ اب

کاربرد کلید مکانیکی پمپ اب یا پرشر سوئیچ   Pressure Switch

کاربرد پرشر سوئیچ : از جمله مهمترین کمیت های مورد اندازه گیری در واحد های صنعتی، کمیت فشار می باشد، بگونه ای که برای تعین نوع تجهیزات ابزار دقیق معمولا یکی از آیتم هایی که همواره مورد سوال است ، فشار سیستم و در نتیجه ماکزیمم فشار قابل تحمل آن می باشد.

از اینرو همواره نیازمند تجهیزاتی هستیم تا با توجه به شرایط محیطی و استاندارد های مربوط بتوانند فشار سیستم را اعلام کنند و با توجه به آن عمل می کنند.

کاربرد پرشر سوئیچ : برای اطلاع از مقادیر بالا (H)، خیلی بالا (HH) ، پایین( L) و خیلی پایین( LL) فشار از پرشر سوئیچ ها استفاده میشود.

اغلب پرشر سوئیچ ها بصورت تفاضلی عمل کرده و در صورت رسیدن اختلاف فشار به حدی معین سوئیچ می دهند ،سوئیچ ها به دو صورت NO و یا NC می باشد و ما را از رسیدن فشار به مقادیر مورد نظر مطلع می سازند.

هنگام خرید کلید مکانیکی پمپ اب باید این کلید را با دقت انتخاب کرد و پارامترهای مانند قدرت و هد ودبی الکتروپمپ و ارتفاع ساختمان را در نظر گرفت .

نکته : برخی پرشرسویچ ها فقط فرمان می باشد و نمی تواند برق  الکتروپمپ را تامین کند .

تنظیم پمپ اب ساختمان کلید مکانیکی پرشر سوئیج پمپ آب, تنظیم پرشر سوئیج, تنظیم پمپ آب, تنظیم پمپ آب خانگی, تنظیم فشار پمپ اب, تنظیم کلید مکانیکی پمپ آب, کلید کنترل فشار پمپ, نقشه نصب پمپ اب

قطعات اصلی کلیدهای کنترل فشار پمپ اب:

اسکلت اصلی ،کنتکتهای پلاتین ، تشتک ، فنرها و پیچ های تنظیم ، فلنچ و واشر آببندی تشکیل می شود.

 کانتاکتها از جنس پلاتین بوده و این موضوع از آسیب زدن و یا در اصطلاح خال زدن کانتاکت جلوگیری  می کند. مهمترین قسمت اینگونه کلیدها همان دو پیچ تنظیم کوتاه و بلند می باشد.

اکثر کلیدهای اتوماتیک  مکانیکی دو پیچ برای تنظیم دارند که پیچ بزرگتر برای افزایش یا کاهش فشار اب است و پیچ دوم که معمولا هم کوچک تر است برای تنظیم بازه یا دلتا فشار اب به کار می رود

اين اتوماتیک ها به شکل مکانیکی عمل می کند.بدین شکل که با بالا رفتن فشارمنبع انبساط فشار پشت نازل اتوماتیک هم زیاد شده و در نتیجه باعث می شود اتوماتیک انالوگ جریان برق را قطع کند و این عمل در صورت کم شدن فشار نیز بر عکس می شود و اتوماتیک برق را وصل می کند.این اتوماتیک ها قابلیت تنظیم دارند.یعنی می توان برحسب فشار مورد نیاز هر ساختمان آن ها را تنظیم کرد.

تنظیم کلید مکانیکی پمپ اب اپارتمان

(( پرشر سوئیج پمپ اب با دوپیچ کنترل فشار بالا و پائین وقابلیت تنظیم دقیق قطع و وصل شدن  . براثر فشار فنر به دیافراگم کلید عمل سوئیج انجام داده و کنتاکتها به هم چسبیده و برق متصل میشود و پس اززیاد شدن فشاراب دوباره کنتاکتها قطع می شود.))

اگر خودتان می خواهید تنظیم کلید مکانیکی پمپ آب را انجام دهید به پیچ کوچک آن دست نزنید.زیرا تنظیم کارخانه ای آن مناسب ترین گزینه است.در تنظيم كارخانه حد متوسط رعايت شده كه با تنظیم فشار بالا اختلاف فشار زياد شده و با تنظیم فشار كم اختلاف فشار كمتر مي شود

ویژگیها پرشر سوئیج :

ماکزیمم فشار: 2  تا  12 بار( بسته به نوع پرشرسوئیج )

مقدار اختلاف فشار: قابل تنظیم

تنظیم پرشرسوئیچ اب مجتمع مسکونی

روش تنظیم دقیق کلید مکانیکی پمپ اب چیست؟

سه فاکتور مهم براي تنظیم این کلید عبارت است از:

مقدار فشار بالایی که تحت آن سوییچ دستور خاموشی را به پمپ میدهد.

 مقدار فشار پایینی که تحت آن سوییچ دستور روشن شدن را به پمپ میدهد.پرشر سوئیج پمپ آب, تنظیم پرشر سوئیج, تنظیم پمپ آب, تنظیم پمپ آب خانگی, تنظیم فشار پمپ اب, تنظیم کلید مکانیکی پمپ آب, کلید کنترل فشار پمپ, نقشه نصب پمپ اب

 اختلاف فشار: میزان اختلاف فشار میان خاموشی و روشن شدن پمپ اب( قابل تنظیم است)

1-جهت افزایش مقدار فشار لازم براي خاموشی پمپ، مهره بالایی فنر شماره 2 را ببندید.

2-جهت کاهش مقدار فشار لازم براي خاموشی پمپ، مهره بالایی فنر شماره 2 را باز کنید.

3-جهت افزایش مقدار فشار لازم براي روشن شدن پمپ، مهره بالایی فنر شماره 2 را بسته، به طور همزمان جهت ثابت نگهداشتن فشار خاموشی پمپ، مهره شماره 1 را باز کنید. با این روش قادر خواهید بود میزان اختلاف فشار را نیز علاوه بر فشار روشن شدن پمپ تغییر دهید.

4-جهت کاهش مقدار فشار لازم براي روشن شدن پمپ، مهره بالایی فنر شماره 2 را باز کرده، به  طور همزمان جهت ثابت نگهداشتن فشار خاموشی پمپ، مهره شماره 1 را ببندید. با این روش قادر خواهید بود میزان اختلاف فشار را نیز علاوه بر فشار روشن شدن پمپ تغییر دهید

5-.بعبارتی افزایش یا کاهش هر دو فشار تعریف شده با حفظ اختلاف فشار تنها با باز و بسته کردن  مهره فنر شماره 2 امکانپذیر است. لیکن جهت کاهش و یا افزایش فشارها و اختلاف میان آنها باید هردو مهره را به طور همزمان باز و بسته کرد.

پرشر سوئیج پمپ آب تنظیم پرشر سوئیج تنظیم کلید مکانیکی پمپ آب کلید کنترل فشار پمپ تنظیم پمپ آب تنظیم پمپ آب خانگی تنظیم فشار پمپ اب فروش پمپ اب  مایندگی پمپ پنتاکس اصفهان نمایندگی پمپ پنتاکس اصفهان نمایندگی پمپ پنتاکس Pentax اصفهان نمایندگی پمپ پنتاکس اصفهانPentax اصفهان نمایندگی پمپ لوارا اصفهان Lowara نمایندگی پمپ لوارا اصفهان نمایندگی پمپ اصفهان نمایندگی پمپ اصفهان

1 دیدگاه دربارهٔ «اموزش تنظیم کلید مکانیکی پمپ اب;

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

blank