مشخصات و ویژگیها مناسب براي خريد توالت فرنگی

مشخصات و ویژگیها مناسب براي خريد توالت فرنگی

 -عملکرد مناسب  شناور

-عملکرد مناسب درب توالت فرنگی

-عملکرد مناسب در هنگام تخلیه

-کیفیت بالای لعاب و رنگ

کدام مدل مناسب تر است؟
انواع گوناگونی از توالت های فرنگی موجود است.

انواع دو تکه آن که مخزن و کاسه از هم جدا هستند، به نظر مرقون به صرفه تر است.

توالت فرنگی دو تکه (مخزن جدا):
توالت فرنگی دو تکه (مخزن جدا)

نوع یک تکه، توالت فرنگی اگر چه ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما در عوض تمیز کردن آن بسیار راحت تر است چرا که آنقدر درز و گوشه و کنار ندارد.

والت فرنگی یک تکه (مخزن سرخود):
توالت فرنگی یک تکه (مخزن سرخود)

توالت های فرنگی که بر روی دیوار نصب می شوند جلوه زیباتری به فضای حمام و دستشویی می دهند و تمیز کردن زیر آنها نیز راحت تر است

اما در عوض گران تر هستند و ممکن است هزینه های دیگری نیز به دنبال داشته باشند.

blank

به عنوان مثال آنها به دیوارهای ضخیم تری نیاز دارند تا بر روی آنها نصب شوند زیرا دیوار های ضعیف و نازک قابلیت نصب این توالت ها را ندارند.

گاهی اوقات نیاز به تعویض یا استحکام بیشتر دیوارهای حمام و دستشویی است، که خود هزینه بر است و باید سیستم  فاضلاب از قبل برای ان طراحی شده باشد.

طراحی مناسب :

طراحی های جمع و جور خواهان های زیادی دارند.

فناوری های بدون مخزنی که اخیرا وارد بازار شده است عملکرد توالت های فرنگی را به شدت افزایش می دهد و آنها را قادر می کند که علیرغم حجم کمتری که اشغال می کنند، کارایی بیشتری داشته باشند.

این گونه از توالت ها هم راحتی بیشتری را مهیا می کنند و هم از نظر بهداشتی نیز بهتر هستند.

تکنولژی جدید:
اکثر توالت فرنگی هایی با تکنوژی جدید به سیستم سیفون بدون صدا مجهز شده اند. .

فشار آب در آنها قابل تنظیم است  در برخی از آنها سیستمی جهت گرم کردن محل نشستن افراد نیز تعبیه شده است.

تکنوژی سیفون بسیار مهم است .

باید مطمئن شوید که توالتی فرنگی که انتخاب می کنید به سیستم سیفون کارآمد مجهز باشد.

به عبارت دیگر حتی اگر لوکس ترین توالت فرنگی را بخرید که سیستم سیفون آن با اندکی مشکل برخوردار باشد خیلی زود از آن متنفر خواهید شد. 

برای کسانی که می خواهند بیشتر در مصرف آب و هزینه های مربوط به آن صرفه جویی کنند، بسیاری از شرکت های سازنده، توالت فرنگی  با سیستم سیفون دوگانه را تولید کرده اند.

ازمشخصات توالت فرنگی خوب کیفیت بالای رنگ و لعاب وشفافیت است :

کیفیت بالای لعاب مربوط است  به کیفیت بالای مواد اولیه استفاده شده درپوسته توالت فرنگی و تابعی است از دمای پخت لعاب در داخل کوره ،همچنین وابسته به ماده اولیه سیلیکات زیرکونیوم است که این ماده باعث شفافیت لعاب بدنه می شود .

به دلیل گران بودن این ماده بعضی اقدام به حذف یا کاهش قابل توجه این ماده از ترکیب لعاب استفاده شده می نمایند .

در نتیجه بدنه سرویس های بهداشتی شیری رنگ و یا بژ رنگ می باشد که این بدلیل عدم استفاده از ماده سیلیکات زیرکونیوم می باشد .

هم چنین سیلیکات زیرکونیوم باعث کیفیت بهتر بدنه و هم چنین عدم جرم گیری بدنه سرویس های بهداشتی در مدت استفاده می گردد .

بنابراین بعضی از محصولات بهداشتی که از این ماده استفاده نمی کنند در طی دوران استفاده دچار جرم گرفتگی و عدم بازگشت به حالت اولیه می گردند .

ازویژگی توالت فرنگی عملکرد مناسب در هنگام تخلیه است .

(یک توالت فرنگی خوب باید با حداقل مصرف آب در حداقل زمان، بدون صدا، بدون ترشح، و با قدرت مکش تخلیه را انجام دهد  )

نصاب توالت فرنگی

1توالت فرنگی دو تکه (مخزن جدا):

 

مخزن آب بوسيله پيچ و مھره بر روی فرنگی نصب می شود و از لحاظ تخليه ، معمولا حدود ٩تا ٥ ليتر آب مورد نياز می باشد و گاھاً لازم است که جھت تخليه کامل دو دفعه از دکمه یا شاسی فلاش استفاده گردد

2- توالت فرنگی یک تکه (مخزن سرخود):

در فرآیند توليد این محصولات ، مخزن ھمراه با فرنگی توليد می شود این فرنگی ھا در حال حاضر در ٤ گروه توليد و عرضه می گردند.

انواع توالت فرنگی :

به طور کلی توالت فرنگی  از نظر تخلیه در 4 مدل هستند :1: آبشار، 2: گردابی 3: گردابی + واترجت 4: واترجت 5 : فرنگي سوپرجت

عملکرد مدل آبشار يا سیستم تخلیه ریزشی :

سیستم تخلیه ریزشی مدل آبشار
سیستم تخلیه ریزشی مدل آبشار

 

 مدل آبشار فشار بالای آب که از بالای توالت فرنگی به سمت پایین رها گشته و حرکت  شدید آب را در مسیر سیفون توالت فرنگی ایجاد می کند .

(این مدل مناسب محلهای  است که لوله فاضلاب ان ونت خشک ندارد )

در سیستم تخلیه ریزشی، آب از مجرای مخزن آب به لبه‌های درونی کاسه هدایت و سپس از سوراخ‌هایی که در فواصل مشخص تعبیه‌شده، خارج می‌شود و شستشو از بالا به پایین صورت می گیرد.

این سیستم اغلب در توالت‌های فرنگی دوتکه طراحی می‌شود و حجم آب مصرفی آن نسبتاً بالاست.

محاسن مدل آبشار :  

در مدل آبشار کمترین مقدار دهانه سیفون لوله خروجی توالت فرنگی 70 mmاست که تا 100 میلی مترافزایش می یابد ، به علت بالا بودن قطر داخلی لوله خروجی توالت فرنگی های آبشار  در مدت استفاده دچار مشکل گرفتگی ناشی از تخلیه موادی مانند دستمال کاغذی یا سایر اقلام مشابه نمی گردد .

 این مدل مناسب محلهای  است که لوله فاضلاب ان ونت خشک ندارد ویا سیفون توالتی در مسیر وجود دارد .

معایب مدل  آبشار:

1-در مدل آبشار مصرف آب 20% بیشتر از سایر مدل ها می باشد .

2- صدای ایجاد شده مدل آبشار در هنگام تخلیه بیشتراز سایر مدل ها می باشد .

مدل گردابی و سیستم تخلیه گردابی :

سیستم تخلیه گردابی
مدل گردابی و سیستم تخلیه گردابی

عمل کرد مدل گردابی با ایجاد گرداب یا چرخش آب در کاسه توالت فرنگی و حرکت چرخشی آب در داخل لوله سیفون همانند حرکت گلوله در داخل لوله تفنگ می باشد .

در مدل گردابی دهانه لوله خروجی سیفون توالت فرنگی حداکثر 45 میلی متر است .

در سیستم تخلیه گردابی، آب از طریق مجرای مخزن آب به درون بدنه نشیمن توالت فرنگی هدایت و سپس وارد کاسه‌ توالت می‌شود و با چرخش و گردابی که درون کاسه ایجاد می‌کند تخلیه صورت می‎گیرد.

اگر چه حجم آب مصرفی و زمان تخليه در این سیستم نسبت به سیستم‌های ریزشی بیشتر است؛ اما شستشو و تخلیه بی ‏صدا از محاسن آن است

محاسن مدل گردابی   :

1-مصرف کمتر آب در مدل گردابی: در این مدل مصرف آب 20% کمتر از مدل آبشار است .

2-صدای ایجاد شده در مدل گردابی  کمترازمدل آبشار می باشد .

مدل گردابی
مدل گردابی

معایب مدل گردابی :

 عیب مدل گردابی کوچک بودن لوله خروجی سیفون توالت فرنگی  است که باعث ایجاد مشکل این نوع توالت فرنگی به موادی مانند دستمال کاغذی و پارچه و سایر اقلام مشابه شده که باعث گرفتگی این مدل فرنگی ها می شوند .

فرنگی واترجت و سیستم تخلیه واترجت :

فرنگی واترجت
فرنگی واترجت

در زمان فلاش ، آب از طریق مخزن که مسلط بر روی فرنگی می باشد به کانالی نزدیک به محل خروج ھدایت شده و با کمک آبی که از ریم بالای کاسه جھت شستشوی کاسه می آید ، ایجاد فشار مضاعف نموده و باعث تخليه مناسب در زمان کوتاھی کمتر از ٦ ثانيه و با حجم آب کمتر از ٦ ليتر می گردد

ھمچنين بدليل امکان استفاده از سيستم مکانيزم دو زمانه (تخليه در دو حالت حجم آب کم وحجم آب زیاد) و ھمچنين بی صدا بودن آن ، فرنگی بسيار مناسبی مي باشد

سیستم تخلیه واترجت یکی از انواع سیستم‌های نوین تخلیه با روش شوتینگ ریم‌جت است.

در این سیستم، علاوه بر آبریزهای سیستم ریزشی، آب از طریق کانالی از مخزن آب به شوتینگ ریم‌جت که در عمق کاسه تعبیه شده، هدایت می‌شود و همزمان به‌وسیله آبی که از آبریز بالای کاسه (همانند سیستم ریزشی) برای شستشوی کاسه جاری می ‏شود، فشار مضاعف ایجاد شده و عمل تخلیه در زمانی کوتاه و با حجم کمتر آب نسبت به سیستم‌های دیگر انجام می‌شود.

استفاده از مکانیزم فلاشینگ دو‌ زمانه (تخليه در دو حالت حجم آب کم و حجم آب زیاد) و کم‌صدا بودن هنگام تخليه از مزیت ‏های این سیستم است.

مبنای عملکرد مدل گردابی + واتر جت :

در سیستم گرداب+واترجت همانند سیستم گردابی قسمتی از آب بصورت چرخشی یا گردابی در انتهای کاسه توالت فرنگی وارد لوله سیفون میشود و باقی مانده آب توسط لوله ای که به صورت مستقیم و موازی دهانه ورودی سیفون فرنگی قرادارد به صورت مستقیم وارد سیفون توالت فرنگی می گردد .

در این مدل به دلیل تقسیم آب (65% گرداب ،35% شوتینگ) توان حاصل از ایجاد چرخش تقلیل یافته و این توان به قسمت دوم که همان واتر جت یا شوت می باشد اختصاص می یابد .

محاسن گردابی + واتر جت :

فرنگی واترجت و سیستم تخلیه واترجت
فرنگی واترجت و سیستم تخلیه واترجت

– عملکرد تخلیه این مدل بهتراز مدل گردابی است .- صدای حاصل  کمتراز مدل آبشار بوده است .- میزان مصرف آب  کمتر از مدل آبشار می باشد .

معایب گردابی + واتر جت :

1- در این مدل دهانه لوله خروجی توالت فرنگی حداکثر 45 mm است که این نوع توالت فرنگی ها را نسبت به مواردی مانند دستمال کاغذی یا سایر اقلام  آسیب پذیر میکند تا آنجا که گاهاً بر اثر ورود یک برگ دستمال کاغذی توالت فرنگی دچار گرفتگی می شود .

2- بدلیل استفاده از سیستم شوت در این توالت فرنگی ها در صورت ترازنبودن لوله شوت و یا داشتن شیب منفی نسبت به لوله ورود سیفون باعث برگشت موارد تخلیه توالت فرنگی به داخل لوله شوت گشته و به مرور زمان باعث ایجاد گرفتگی و از کار افتادن کل سیستم توالت فرنگی می گردد.

ج) فرنگی توربوجت

این نوع فرنگی ضمن داشتن خصوصيات فرنگی ھای واترجت ، به دليل داشتن کانال شستشوی دور ریم ھمزمان با عمل تخليه ، آب با فشار بسيار قوی از طریق دو کانال تعبيه شده در دور ریم توالت فرنگی ،عمل دورشویی از بالای فرنگی صورت گرفته که در نتيجه ضمن مصرف آب کمتر ، شتسشوی داخل کاسه با شدت و بصورت کامل در حداقل زمان صورت می گيرد.

د ) فرنگي سوپرجت

فرنگي سوپرجت
سیستم تخلیه فرنگي سوپرجت

این نوع فرنگی ضمن داشتن خصوصيات فرنگی ھای واترجت ، به دليل طراحي ويژه كانال تخليه و نيز داشتن مكانيزم مخصوص به خود ، داراي حداقل مصرف آب نسبت به ساير توالت ھاي فرنگي مي باشد ،به نحويكه مي تواند با حداكثر ٥/ ٤ ليتر آب در مدت زمان ٥ ثانيه تخليه نمايد.

توضيح اینکه مکانيزم این نوع فرنگی ھا بدليل حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی ھا بصورت یک زمانه بوده و نيازی به مکانيزم دو زمانه ندارند .

این نوع فرنگی ضمن داشتن خصوصيات فرنگی ھای واترجت ، به دليل طراحي ويژه كانال تخليه و نيز داشتن مكانيزم مخصوص به خود ، داراي حداقل مصرف آب نسبت به ساير توالت ھاي فرنگي مي باشد ،به نحويكه مي تواند با حداكثر ٥/ ٤ ليتر آب در مدت زمان ٥ ثانيه تخليه نمايد.

توضيح اینکه مکانيزم این نوع فرنگی ھا بدليل حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی ھا بصورت یک زمانه بوده و نيازی به مکانيزم دو زمانه ندارند.

تعمیر توالت فرنگی دراصفهان تعمیرکار توالت فرنگی شهراصفهان توالت فرنگی دراصفهان توالت فرنگی اصفهان خدمات توالت فرنگی اصفهان خرید توالت فرنگی اصفهان نصب توالت فرنگی اصفهان تعمیر توالت فرنگی دراصفهان تعمیرکار توالت فرنگی شهراصفهان توالت فرنگی دراصفهان توالت فرنگی اصفهان خدمات توالت فرنگی اصفهان خرید توالت فرنگی اصفهان نصب توالت فرنگی اصفهان خريد توالت فرنگی خريد توالت فرنگی

blank