کولر ابی

 نگهداری وسرویس و نصب کولر ابی :

نصب کولر ابی در اصفهان
نصب  کولر آبی و سرویس  کولر آبی 09140282957 -09387676366

۱- برای نصب کولر ابی ، جایی را انتخاب کنید که باعث لرزش وصدا نشود مثل روی ستون ها ونزدیک دیوار ها –

۲- در زیر کولرابی از چهار پایه ای به ارتفاع 30 سانتیمتر استفاده کنید . وبرای جلوگیری از فرو رفتن پایه ها در سقف ساختمان از صفحات فلزی يا موزايك در ابعاد حداقل 10 در 10 استفاده کنید.

۳- کولر اب را  نباید در مجاورت هوا کش آشپزخانه و لوله هاي دودکش  ولوله هاي چاه فاضلاب قرار داد.

۴- برای جلوگیری از انتقال لرزش كولر ابي به کانال  در محل اتصال  کانال ها به کولر ابي  باید از برزنت استفاده شود.

برای سرويس  کولر اب در اوایل  فصل گرما به نکته های زیر توجه کنید:

درهای کولر ابي را جدا کنید و در صورت نیاز پوشال ها را تعویض نماید. (معمولا” هر دو سال یک بار و البته هر مقدار اب رسوبات زيادتري داشته باشد بايد زودتر تعويض شود ).

حتما پوشال ها باید به گونه ای  محکم به در پوش ها بسته شوند که آب از آنها بر روی فن ویا تسمه وپمپ وموتور نریزد.سرویس کولر آبی

کف کولر ابي را شست وشو داده ودر صورت زنگ زدگی یا سوراخ شدن ,آن را ترمیم کنید.  بهتر است در پایان فصل گرما واز کار انداختن کولر محل های زنگ زده را با قیر مخصوص پوشانده یا ضد زنگ زده ورنگ کاری کنیم .

یاتاقان ها وجا روغنی های روی موتور را روغن کاری کنید وبا دست  پولی کولر ابي  را بچرخانید تا اطمینان یابید  که مانعی در حرکت آن ها نیست . بايد دقت شود كه روغن به تسمه نرسد.

 فلکه های (پولی ) موتور وتوربین و تسمه باید در یک امتداد باشند تا موجب ساییدگی و لنگی  تسمه و لرزش نشود. در صورت بریدگی و ساییدگی  تسمه آن را حتما تعویض نماید. تسته بايد در مقدار فشار مناسب محكم باشد .

معمولا”پمپ آب نیازي به روغنکاری ندارند ولی آن را از جای خود در اورده  ورسوبات اطراف پروانه را تمیز نماید و همچنین توری آن را تمیز کنید.

مسير شیر فلکه آب را بررسي نمايد تا اب به مقدا كافي به كولر برسد .

شیلنگ اب رساني كولر بعد از مدتي رسوب گرفته و فشار اب را به شدت كم ميكند در صورت نياز شیلنگ اب رساني كولر را تعويض كنيد .

با پر کردن کولر ابي از آب وروشن کردن واترپمپ مطمءن شوید که مسیر آب در شیلنگها و آب پخش کن ها باز می باشد.

ناودان های پخش کننده اب در درپوش ها را تمیز کنید تا منفذهای آن ها باز شود.و همينطور بهتر است هر 4 سال يك با مسير هاي اب را با شیلنگها جديد تعويض كنيد .

اب از پر كن يا فلوتر كولر بايستي به راحتي وارد مخزن شود (فشار اب همگام ورود به كولر نبايد كم شود ) در غير از اين حالت فلوتر كولر را  شستشو داده يا تعويض كنيد.

شناوراب كولر را ابتدا تمیز کرده و ان را طوری تنظیم کنید  که آبی از تشتک یا دریچه اطمینان خارج نشود.

هميشه بهتر است برای روشن کردن موتور کولرابي ,ابتدا روي دور تند گذاشته و موتور كولر را روشن كنيد و سپس روي دور كند بگذاريد .

برای روشن کردن کولر اب ابتدا به مدت 5 دقیقه واتر پمپ را روشن کرده تا پوشال ها خوب خیس شود .

برای روشن کردن موتور کولر برای اولین بار پارچه بزرگی را خیس کرده و مقابل دریچه ها کولر گرفته تا ذرات الودگی وگرد خاک را به خود گرفته ومحیط را الوده نکند.

در پایان فصل گرما آب تشتک را خالی کرده وروی کولر اب را با برزنت بپوشانید.وشیر فلکه آب را ببندید .

در مرحله انتخاب و خرید کولر باید به شهر و میزان رطوبت هوا توجه شود به طوری که برای شهرهای با آب و هوای گرم و خشک(دارای متوسط رطوبت هوای کمتر از 20 درصد) انتخاب کولرهای آبی بهترین گزینه است، زیرا در کنار مصرف برق کمتر، آسایش حرارتی بیشتری را فراهم می کند.

هنگام خریداری کولر آبی توجه به برچسب انرژی با رتبه A و بالاتر، می توان دمای هوا را بین 10 تا 12 درجه کاهش داد و بیش از 30 درصد در مقایسه با کولرهای با رتبه انرژی پایین تر نیز در میزان مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

تعویض سالانه قطعات كولر ابي

تعویض سالانه پوشال ها و تسمه کولر، شستشو، جرم گیری و رسوب زدایی دریچه های ورودی هوا در درب کولرها، پره های فن، توری و صافی پمپ آب، دیواره و کف داخلی کولر ، قطعات كولر ابي

روغن کاری یاتاقان های کولرابي

روغن کاری یاتاقان های کولر هر ماه یک بار در طول فصل گرم از مواردی است که برای کاهش مصرف انرژی از سوی سازمان نامبرده، توصیه شده است.

سفتی تسمه كولر آبی

کنترل میزان سفتی تسمه پس از قرار گرفتن در شیار پولی(میزان سفتی باید به گونه ای باشد که تسمه با فشار ملایم انگشت حداکثر یک سانتیمتر خم شود)،

شستشو و جرم گیری شیلنگ كولر ابي

شستشو و جرم گیری شیلنگ و سه راهی توزیع آب و بازرسی میزان ریزش و توزیع یکنواخت آب بر روی ناودانی درب کولر، بازرسی عدم پارگی و نشتی شیلنگ آب از محل سرشیر تا محل اتصال به شناور کولر،

عدم پارگی برزنت كولر ابي

بازرسی سلامت و عدم پارگی برزنت(محل اتصال دهنه خروجی کولر به کانال اصلی) از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق کولر آبی است.

بازدید دوره ای كولر آبی

انجام بازدید دوره ای و کنترل عملکرد کولر شامل تراز بودن بدنه، عدم وجود نشتی آب از سرشیر تا کولرها، توزیع مناسب و یکنواخت آب بر روی پوشال ها، سلامت پمپ آب و روغن کاری یاتاقان ها و عدم پارگی تسمه (هر 15 روز یک بار) در طول ماه های گرم سال توصیه شده است .

نصب سایبان كولر آبی

در مرحله راه اندازی، نصب سایبان روی کولرهای آبی موجود در کاهش مصرف آب و برق بسیار موثر است، این کار افزون بر کاهش میزان تبخیر و مصرف آب در کولرهای آبی، از تابش مستقیم نور خورشید به سقف و بدنه و درنتیجه آن افزایش حرارت آب و هوای داخل کولر جلوگیری کرده و درنتیجه موجب افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی کولر می شود.

عیب یابی وتعمیرکولر..ادامه..

سرویس ونگهداری کولر ابی…ادامه…

قسمتهای کولرابی …ادامه…

نقشه برق مدار کولر ابی…ادامه..

اصفهان خدمات کولر ابی در اصفهان خرید کولر ابی اصفهان فروش کولر ابی اصفهان نصاب کولر ابی شهر اصفهان تعمیر کولر خانگی اصفهان تعمیرکار کولر ابی دراصفهان نصب کولر ابی در اصفهان خدمات کولر ابی شهر اصفهان خدمات کولر ابی اصفهان خدمات کولر ابی شهر اصفهان خرید کولر ابی اصفهان خرید کولر ابی شهر اصفهان سرویس کار کولر ابی اصفهان سرویس کار کولر ابی ساختمان در اصفهان سرویس کار کولر خانگی سرویس کار کولر خانگی اصفهان سرویس کولر ابی در اصفهان سرویس و نگهداری کولرنصب کولر ابی ابی شهر اصفهان خدمات کولر ابی شهر اصفهان خرید کولر ابی شهر اصفهان فروش کولر ابی عیب یابی کولر ابی خانگی فروش کولر ابی فروش کولر ابی اصفهان فروش کولر ابی شهر اصفهان قسمتهای کولرابی نصاب کولر ابی اصفهاننصب کولر ابی نصاب کولر خانگی اصفهان نصب کولر ابی اصفهان نصب کولر خانگی اصفهان نقشه برق مدار کولر ابی نصب کولر اب در اصفهان تعمیر کولر اب ساختمان در اصفهان تعمیر کولر ابی اصفهان خدمات کولر ابی سرویس کولر اب خانگی در اصفهان سرویس کولر خانگی در اصفهان سرویسکار کولر ابی اصفهان کولر خانگی دراصفهان نصاب کولر ابی اصفهان

 

blank