اصول لوله كشی

اصول لوله كشی ساختمان

– در ساختمان ها یی كه سرویس و لوازم بهداشتی دارند آب باید به میزان و با فشار كافی تامین شود تا این لوازم همواره به نحو مطلوب كار نمایند.

– در جایی كه امكان دسترسی به شبكه فاضلاب بهداشتی شهری فراهم باشد فاضلاب ساختمان های مسكونی را باید به آن متصل كرد.2009-08-19_12.51.31_1 (14)

– آبگرمكن ها و دیگر دستگاهای گرمایشی و ذخیره سازی آب باید طوری طراحی و نصب شوند كه از هر گونه انفجار ناشی از افزایش بیش از حد دمای آب در امان باشند.

– برای ساختمان های مسكونی و اداری باید آب خالص سالم گوارا با اتصالاتی عاری از خطر جریان معكوس یا پس مكش تامین كرد.

– وسایل بهداشتی لوله كشی باید از موادی ساخته شوند كه پایدار و مقاوم در برابر خوردگی و با سطوحی غیر جاذب و عاری از جرم گرفتگی پنهان باشند.

فضاهایی كه در آنها سرویس های بهداشتی قرار دارند باید دارای تهویه و روشنایی كافی باشند.

– شرایط طراحی و نصب سیستم های فاضلاب بهداشتی باید طوری باشند كه بتوانند هرز آب و فاضلاب مربوطه را از هریك از وسایل بهدشتی بدون ایجاد هر گونه آلودگی گرفتگی مسیر و باقی گذاردن پسماندهای جامد در داخل لوله فاضلاب به محل های تعیین شده انتقال دهند.

 دریچه های بازدید باید به تعداد كافی در سیستم لوله كشی پیش بینی شوند تا امكان تمیز كردن لوله ها به هنگام گرفتگی فراهم شود.Photo0451

– توصیه میشود كه واحد های مسكونی كه در نزدیكی خطوط فاضلاب بهداشتی قرار دارند و یا خود دارای شبكه فاضلاب خصوصی هستند برای رعایت بهداشت عمومی و فردی حداقل دارای یك دستشویی یك حمام با وان یا دوش آب و یك ظرفشویی (سینك) آشپزخانه باشند.

دیگر ساختمان های مسكونی نیز اعم از اینكه به شبكه فاضلاب عمومی و یا خصوصی متصل شوند باید حداقل یك توالت و یك دستشویی داشته باشند.

– سیستم های لوله كشی باید در شرایط بهداشتی نگهداری شوند و در مسیر انشعاب های مستقیم و غیره مستقیم به شبكه فاضلاب از سیفون با آببند مناسب استفاده شود.

با انتخاب فاصله كافی بین وسایل بهداشتی میتوان شرایط مناسبی برای تعمیرات آنها فراهم كرد.blank

این نوع وسایل برای تمیز كاری باید به طور معقولی در دسترس باشند.

– سیستمهای لوله كشی باید طوری طراحی اجرا و تنظیم شوند كه بتوانند آب را به مقدار كافی تامین كنند.

به هنگام استفاده عادی از سیستمهای جدید و یا سیستمهای بازسازی شده باید از نظر نشت و مشخص شدن هر گونه عیب و نقص آزمایش شوند.

– فاضلاب ها یا هرز آب های دیگر سیستم لوله كشی نباید در لایه های سطحی خاك و یا آب های سطحی تخلیه شوند مگر آنكه قبلا با روش مناسبی تصفیه شده باشند.Copy (2) of Image0516

– ساخت و نصب لوله های فاضلاب باید با استفاده از مواد مقاوم و نشت ناپذیر در برابر آب و بخارات مضر حاصل از هوای فاضلاب باشند.

نصب باید با مهارت و اجرایی مناسب و استفاده از مصالح مرغوب انجام شود.

– در طراحی باید همه گونه ملاحضات از لحاظ حفظ مقاومت عناصر ساختمانی رعایت شود.

انتهای لوله ونت كه در روی بام ادامه میابد باید طوری طراحی شود كه از برگشت هوای آلوده به ساختمان و عدم انتقال هوا از لوله به خارج جلوگیری كند.

– ملاحضات لازم برای حفاظت در مقابل آلودگیهای ناشی از جریان معكوس فاضلاب مواد غذایی پسماندهای مواد گند زدا و دیگر مواد مشابه منظور شود موادی كه سبب گرفتگی لوله ها و اتصالات میشوند و یا در تركیب با مواد فاضلابی گازهای قابل اشتعالی تولید می كنند مجاز نیستند به شبكه ی فاضلاب ساختمان راه پیدا كنند.

لوله کشی پلی اتیلن …

لوله کشی اب ساختمان اصفهان لوله کشی آب سرد و گرم اصفهان لوله کشی فاضلاب ساختمان اصفهان تعمير لوله کشی اب اصفهان خدمات لوله کشی اصفهان لوله کشی آب اصفهان لوله کشی اب ساختمان اصفهان لوله کشی فاضلاب ساختمان اصفهان لوله کشی ساختمان اصفهان

2 دیدگاه دربارهٔ «اصول لوله كشی;

  1. باسلام پمپ اب ما پنتاکسcm100همراه با منبع لواراو پرشرسوییچ اسکواد دی میباشد
    مشکل ما این است که پمپ منبع اب روی پشت بام که در طبقه۴ واقع است را پرنمیکند
    درصورتی که اب درطبقه ۴ به وفور وجود دارد اما منبع اب بااینکه لوله ای جداگانه از کلکتور اصلی دارد پنمیشود میخواستم علت را جویا شوم باتشکر از سایت خوبتون۱

    • سلام
      در سیستم لوله کشی ساختمان شما منبع از اب قبل از پمپ پر می شود و با فشار اب شهری که از کنتور اب وارد ساختمان میشود

دیدگاه‌ها غیرفعالند.

blank